مسائل و مشکلات زائران اربعین در کربلا بررسی شد

در دیدار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت مسائل و مشکلات زائران اربعین بررسی و بر لزوم اتخاذ راهکار‌های مناسب برای ارائه خدمات توسط مواکب ایرانی در دهه اول صفر تاکید شد.
کد خبر: ۶۸۶۲۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۵ - 21August 2024
به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و «سید عباس حسینی» رئیس سازمان حج و زیارت امروز (چهارشنبه، ۳۱ مرداد) با حضور در سرکنسولگری کشورمان در کربلا از خدماتی که به زائران اربعین حسینی ارائه می‌شود مطلع و از مرکز پاسخگویی سامانه ۱۲۸ بازدید کردند‌.
 
در جریان این بازدید، «سید عبدالرحیم ساداتی‌فر» سرکنسول کشورمان در کربلا ضمن تشریح نحوه پاسخگویی به افرادی که ازعراق و ایران با این سامانه تماس می‌گیرند از خدماتی که به آنان ارائه می‌شود، گزارش داد.
 
مسائل و مشکلات زائران اربعین در دیدار سرکنسول کشورمان در کربلا بررسی شد
 
حجت‌الاسلام و المسلمین نواب به‌همراه رئیس سازمان حج و سرکنسول کشورمان در کربلا همچنین از بخش‌های کنسولی، بهداری و موکب «پای کار حسین (ع)» که برای رسیدگی به مشکلات زائران ایرانی در جوار کنسولگری کشورمان در کربلا راه‌اندازی شده است، بازدید کرد.
 
وی در این بازدید با چند تَن از مراجعه‌کنندگان و دست‌اندرکاران بخش کنسولی و غرفه‌های این موکب گفت‌وگو کرد و تلاش نیرو‌های داوطلب در این مجموعه را که شبانه‌روزی در حال خدمات‌رسانی به زائران و حل مشکلات شان هستند، ستود.
 
وی تاکید کرد که اطلاع رسانی بیشتر می‌تواند به کاهش مسایل و مشکلات زوار اربعین در سال‌های آینده منجر شود و زمینه سفر امن و توام با آرامش و رضایتمندی آنان را فراهم آورد.
مسائل و مشکلات زائران اربعین در دیدار سرکنسول کشورمان در کربلا بررسی شد
 
در این بازدید، در دیدار سرکنسول کشورمان در کربلا با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت مسائل و مشکلات زائرین ایرانی اربعین حسینی نیز بررسی شد.
 
سرکنسول کشورمان در کربلا در این دیداربه برخی مشکلات و کاستی‌ها دربخش‌های تغذیه و تدارکات و کمبود محل اسکان اشاره کرد و لزوم توجه بیشتر به ارائه خدمات در دهه اول صفر در شهر‌های زیارتی عراق را یادآور شد.
 
وی گفت: شرایط کشور میزبان و فعالیت مواکب عراقی در برنامه ریزی‌ها باید مد نظر قرار گیرد تا به مدیریت مطلوب‌تر صحنه عمل منجر شود.
 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم با تاکید برلزوم پشتیبانی از مواکب ایرانی برای حضوردر دهه اول ماه صفر و آشنایی هرچه بیشتر زائران با فرهنگ سفر اربعین، اظهار داشت: حفظ شان و عزت زائران و تسهیل حضور و فعالیت موکب داران ضروری است و باید راهکار‌های مناسب برای آن اندیشیده و عملی شود. 
مسائل و مشکلات زائران اربعین در دیدار سرکنسول کشورمان در کربلا بررسی شد
 
در این دیدار، رئیس سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به خدماتی که این سازمان در حج به بیش از ۸۵ هزار زائر ایرانی در بخش تغذیه ارائه می‌دهد، اظهار داشت: این توان و استعداد در مجموعه حج و زیارت وجود دارد که در صورت تأمین امکانات و پشتیبانی لازم بتواند در این بخش کمک و همراهی کند.
 
انتهای پیام/ 118
برچسب ها: کربلا ، حج و زیارت ، عراق
نظر شما
پربیننده ها